Bertindak Segera Dengan Memulakan Sesuatu Yang Mampu Merealisasikan Impian Anda Dan Keluarga!!

Search This Blog

01 April 2009

POKOK KUNYIT FAEDA

Heheheee.... Pokok Kunyit Faeda di Riyadh. Hidup subur dekat dalam bilik air...
Pokok Kunyit ni Pak Anjang aku yang bekalkan untuk aku bawak balik ke Riyadh. Dia cabut akar dan potong semua daun kunyit. Bagi sekali ngan tanah kat aku untuk bawak balik tanam kat Riyadh. Sampai rumah aku bungkus dengan suratkhabar dan masuk dalam beg.
Sampai Riyadh aku beli pasu dan tanah. Suami yang tolong tanamkan dan mulanya aku letak dekat ngan tingkap... tapi tak subur. Aku alihkan masuk ke dalam bilik air... Subur dan naik tinggi dan merasalaaa daun kunyit yang segar dan wangi. Daun kunyit aku dah guna masak sambal tempoyak ikan bilis dan masak lemak ketam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails