Bertindak Segera Dengan Memulakan Sesuatu Yang Mampu Merealisasikan Impian Anda Dan Keluarga!!

Search This Blog

29 April 2009

SAMBAL TELUR REBUS

Masakan yang paling aku suka. Makan mesti 2 biji telur sorang. Kalau kat Malaysia aku selalu masak untuk adik- adik aku. Selain masak sambal...aku teringat mak aku masak kurma telur...next time pulak aku buat resepi kurma telur yeee
BAHAN-BAHANNYA
5 biji telur rebus
1 biji bawang besar (dikisar)
3 sudu cili kisar
1 biji bawang besar (dihiris bulat)
1 sudu gula
2 sudu sos tomato
sedikit garam
1/2 cawan air
CARA MEMASAK
1. Telur digoreng dan angkat
2. Tumis bawang kisar dan cili hingga terbit minyak. Masukkan gula
3. Masukkan sos tomato dan sedikit air. Masak hingga mendidih
4. Masukkan telur dan rasakan garam. Biarkan telur dan sambal mesra baru tutup api

No comments:

Related Posts with Thumbnails