Bertindak Segera Dengan Memulakan Sesuatu Yang Mampu Merealisasikan Impian Anda Dan Keluarga!!

Search This Blog

03 June 2009

MASAK ASAM PEDAS IKAN DURI

ASAM PEDAS IKAN DURI

Ni Asam pedas aku masak guna cili hidup. Lauk ni telah bertahan selama 3 hari untuk dimakan oleh Ameera. Hari-hari duk makan lauk asam pedas dan bawak bekal pun nak lauk asam pedas. Bila tanya nak bawak apa g sekolah...jawabnya ASAM PEDAS. Bila suruh tukar menu...jawabnya kena marah laaa mamanya.

Aku pulak malas nak masak lauk ni sebabnya bila datang angin sedawa aku...keluarlaa bau asam pedas. Almaklumlaaa orang tengah ngandung tengah banyak angin dalam badan.
Disebabkan ikan duri dah lama terkurung dalam peti sejuk dan bahan sampingan seperti bendi , tomato dan terung ada aku pun memulakan acara memasak lauk ni. Lagipun ASAM PEDAS memang kesukaan suami aku. Bila dah masak dan makan pulak ngan nasi basmati, PURGhhhh memang bertambah-tambah makannya...SODAP SANGAT....

No comments:

Related Posts with Thumbnails