Bertindak Segera Dengan Memulakan Sesuatu Yang Mampu Merealisasikan Impian Anda Dan Keluarga!!

Search This Blog

22 June 2010

Cookies for FATHER'S DAY

Saki baki yang mama buat... so Meera buat untuk main aje!!!

Tengah warna dengan icing sugar

LOOK papa cantik tak Meera buat

Mama yang buat



Cookies@ biskut yang dibuat oleh Meera dan aku.
Dah lama aku nak buat biskut ni... saje nak bagi Meera main wif d' sugar icing. Aku tengok kat TV, budak-budak matsaleh selalu buat benda ni kat sekolah.
tetiba member aku ajak lepak Hari Ahad kat umah dia dan nak celebrate FATHER's DAY so apa lagi aku dapat idea buatlaa cookies ni...tapi sebelum menguli, aku belek-belek resepi kat internet dulu dan inilaaa hasilnya


  • marjerin / butter
  • 2 cawan tepung gandum
  • 1/2 sudu garam
  • 1 cawan gula
  • 1 biji telur
  • 2 sudu vanila
  1. Masukan gula, garam dan marjerin/butter kedalam mixer. Pukul  hingga kembang
  2. Masukan telur dan vanila
  3. Tuangkan tepung. Gaul sebati
  4. Keluarjan doh dan wrapkan dengan plastik...rehatkan dalam peti sejuk 1 jam
  5. Uli dan bentuk ikut suka
  6. Setkat oven 250 dan bakar selama lebih kurang 15 ke 20 minut (hingga kuning)

No comments:

Related Posts with Thumbnails